02     Poprzednia strona Spis treści Nastepna strona     WYŁOWIONE Z SIECI: Gry



Jakub " kYuba" Bujakowski



PROMOCJA CD PROJEKTU
Źródło: www.cdprojekt.info
Firma CD Projekt poinformowała, że dzisiaj na jej stronie internetowej ruszył wyjątkowy konkurs. Dotyczy on fantastycznej gry. RPG ŚWIĄTYNIA PIERWOTNEGO ZŁA a wyjątkowe w nim jest to, iż główną nagrodą będzie możliwość wystąpienia w samej grze. Zwycięzca konkursu zostanie zaproszony do studia dźwiękowego w celu użyczenia swojego głosu jednej z postaci występujących w ŚWIĄTYNI PIERWOTNEGO ZŁA. Oczywiście fakt ten zostanie uwieczniony również w instrukcji gry. Poza tym będzie mógł odebrać osobiście w siedzibie CD Projektu, nagrodę dodatkową - zestaw gier RPG. Zainteresowanych zapraszam pod ten adres: http://www.cdprojekt.info/felieton.asp?tid=764

BATTLEFIELD: VIETNAM

HAITAŃCZYCY ATAKUJĄ GTA
Miesiąc bez afery związanej z GTA to miesiąc stracony. Niedawno głośno było o zbuntowanych rodzicach, którzy chcieli zbojkotować grę oraz o braciach, którzy urządzili sobie "Grand Theft Auto w realu", a teraz przyszła pora na Haitańczyków. Kilka dni temu dyrektor Haitian Center Council oraz przedstawiciele organizacji Haitian Americans for Human Rights stwierdzili iż GTA: VICE CITY przedstawia ich naród jako ćpunów, gangsterów i handlarzy narkotyków tym samym psując publiczną opinię o Haitańczykach. Ponadto wyżej wymienieni panowie sądzą, że w grze pada stanowczo za dużo negatywnych tekstów na temat Haitańczyków a sama gra polega tylko i wyłącznie na zabijaniu bezbronnych ludzi. Na razie nie wiadomo jakie kroki podejmą Haitańskie władze i czy sprawa trafi do sądu - jak to często w USA bywa.

KONIEC INTERPLAY?
Nie za dobrze wiedzie się ostatnimi czasy dobrze znanej graczom firmie Interplay. Kilka dni temu do informacji publicznej trafiły dane na temat sprzedaży gier Interplaya. Prawdą okazała się plotka iż w ostatnim kwartale 2003 roku firma narobiła sobie strat w wysokości 2.2 mln dolarów netto. Co gorsza, nietrafioną okazała się inwestycja, w której Interplay sprzedał Shiny Entertainment (producent MDK, Sacrifice) firmie Atari za kwotę 28.8 mln dolarów, która przełożyła się na przychód w wysokości 20.5 miliona USD, bowiem Shiny odniosło wielki sukces za sprawą ENTER THE MATRIX. Wydawałoby się, że gorzej być nie może, ale jednak... premiera BALDURS GATE: DARK ALLIANCE 2, przesunęła się na rok 2004, a z FALLOUT: BROTHERHOOD OF STEEL wcale nie jest lepiej. Miejmy nadzieję, że Interplay w jakiś sposób nadrobi straty, bo naprawdę szkoda byłoby upadku tak porządnej firmy.

TROLLE I GNOMY W WOW
Dnia 18 listopada firma Blizzard Entertainment przedstawiła dane na temat dwóch ostatnich grywanych ras w WORLD OF WARCRAFT, będą nimi oczywiście znane nam dobrze Trolle oraz nieco bardziej tajemnicze Gnomy. Na stronie oprócz historii obydwu "nacji" znajdziemy także dużo screenów, artworków jak i opis umiejętności oraz klas postaci dostępnych dla obydwu ras. Trolle, tak jak się można było spodziewać przyłączą się do wojsk Thralla natomiast gnomy zostaną wcielone w szeregi oddziałów "Przymierza". Na stronie poza tym możemy poczytać o miastach obydwu ras. Stolicą Trolli będzie Orgrimmar a Gnomów miasto należące także do krasnoludów czyli potężne Ironforge. Musze przyznać, że Blizzard naprawdę zaskoczył mnie tym newsem, nigdy nie spodziewałbym się, że grać będzie można aż 8 rasami. Jak na razie producenci WORLD OF WARCRAFT spisują się na medal, nic tylko pogratulować - oby tak dalej. Po więcej szczegółów odsyłam oczywiścię na oficjalną stronę WOW: http://www.blizzard.com/wow/

EXARCH

THE BEST IN USA
A oto zestawienie najchętniej kupowanych gier w kraju cudów czyli Stanach Zjednoczonych:
1. The Sims: Makin' Magic
2. Call Of Duty
3. The Sims: Double Deluxe
4. Lord of the Rings: Return Of The King
5. Age Of Mythology
6. Halo: Combat Evolved
7. Zoo Tycoon: Complete Collection
8. Finding Nemo
9. Civilization 3: Conquests
10. Final Fantasy XI
Jak widać pełnen standardzik. Jak zawsze pierwsze miejsce Simsy a zaraz a nimi... znowu Simsy, chociaż tym razem mamy jakiś produkt "pomiędzy" słynną grą firmy Maxis - brawo :)

WIRTUALNY PUCHAR ŚWIATA 2004
Źródło: www.dobragra.pl Rusza Internetowy Puchar Świata w SKOKACH NARCIARSKICH 2004! Dzięki dostępnemu na stronie: www.dobragra.pl/skoki2004 producenta Bonus Packowi każdy posiadacz oryginalnego egzemplarza gry może wziąć udział w niepowtarzalnym konkursie, w którym do wygrania są: kurtki, czapki, torby, a dla najlepszych zestawy sprzętu komputerowego, który pod koniec sezonu zwycięzcom wręczy sam Adam Małysz. Konkurs będzie oczywiście polegać na wygraniu online'owego Pucharu Świata w skokach narciarskich, także jeśli jesteście fanami Adama Małysza to najwyższy czas aby zaopatrzyć się w grę i wziąć udział w zawodach.

BATTLEFILED: VIETNAM
I mamy kolejny (już bodajże trzeci) dodatek do BATTLEFIELD'A. Tym razem akcja gry przeniesie nas w lata 60 do Wietnamu gdzie rozegrała się niezwykle brutalna i krwawa wojna pomiędzy Stanami Zjednoczonymi a Wietnamczykami. Jak łatwo się domyślić gra będzie oferować mnóstwo nowych broni oraz pojazdów. Postrzelać będziemy mogli między innymi z M16, AK-47, M-60 oraz kilku rodzajów karabinów snajperskich i pistoletów. Jeśli chodzi o pojazdy to armia Stanów Zjednoczonych otrzyma: helikopter UH-1 Huey (ciekawa nazwa swoją drogą, szczególnie ostatni "człon" :)), czołg M551 Sheridan, myśliwiec Phantom F-4 oraz helikopter transportowy CH-47.
Vietcong do dyspozycji dostanie: rosyjski czołg T-54, myśliwiec MIG-21 i wielozadaniowy helikopter MI-8. Większość misji rozgrywać się będzie w gęstej dżungli także gra zmieni swój profil na nieco bardziej taktyczny i "cichy" - podstawą będzie teraz zaskoczenie przeciwnika a nie otwarta walka. Warto jeszcze wspomnieć o tym, że medyk uzyska nową "apteczkę pierwszej pomocy" a inżynier możliwość zastawiania pułapek. Całość ma zostać wzbogacona o kilka nowych pomysłów i chodzić na "podrasowanym" enginie graficznym. Premiera - styczeń/luty 2004.

EXARCH
Takiej gry jak EXARCH to chyba jeszcze nie było. Będzie ona bowiem połączeniem MMORPG z RTSem ale nie takim zwykłym połączeniem, o nie. W grze rywalizować ze sobą będą pojedyncze królestwa, w których władzę sprawować będą sami gracze lub też wybrany przez nich pojedynczy władca. Podstawą w grze będzie zdobywanie nowych terenów, zagospodarowanie ich i tym samym powiększanie swojego królestwa. W EXARCH będzie można toczyć wojny lub też zawierać przymierza z innymi "państwami". Każda postać będzie mogła zdobywać doświadczenie i rozwijać swoje umiejętności oraz statystyki. Obowiązywać ma podział ze względu na profesje, także uczony nigdy nie zdobędzie takiej siły jak wojownik i na odwrót rycerz nie dorówna inteligencją uczonemu. EXARCH ma także oferować możliwość toczenia niezwykle wielkich i widowiskowych bitew z udziałem setek graczy. Gra będzie oczywiście utrzymana w konwencji fantasy, także przechadzające się po świecie potwory i bestie będą tutaj codziennością. Całość ma posiadać bardzo przyzwoitą grafikę i nie gorszą od niej oprawę dźwiękową. Premiera nie została jeszcze zapowiedziana.

NEVEREND

INUITS
Coś ostatnio mało słychać na świecie o przygodówkach, gatunek ten już praktycznie na wymarciu ale pomimo tego wciąż znajdują się ludzie, którzy chcą tworzyć tego typu gry. Do tych ludzi zaliczają się panowie z Widescreen games odpowiedzialni za będącą w produkcji przygodówkę Inuits. Gra opowiadać będzie historię pewnego szamana imieniem Iru, który musi uratować swoją wioskę przed złą czarownicą Sukko. Podczas swojej wędrówki nasz młody szaman poznawać będzie rozmaite zaklęcia, zwiedzać jaskinie, wioski oraz zdobywać nowych przyjaciół. Warto dodać, że każdy czar Iru nabywać będzie dzięki pomocy jednego z czterech bóstw, występujących w świecie gry. Kraina, którą przemierzać będzie nasz bohater ma posiadać naprawdę imponujące rozmiary oraz niezwykle bogatą florę i faunę. Ciekawym jest fakt, że gra posiadać będzie elementy RPG co na pewno wpłynie na atrakcyjność rozgrywki. INUITS hulać będzie na autorskim silniku graficznym wyposażonym w najnowsze technologie wykorzystywane w dzisiejszych grach. Premiera gry przewidziana jest na drugi kwartał 2004 roku

MOHAA: PACYFIC ASSAULT
Kolejny dodatek do kolejnej gry wojennej. O ile BATTLEFIELD był nastawiony na rozgrywkę multiplayerową to w przypadku MOHAA jest na odwrót. PACYFIC ASSAULT oferować będzie 25 misji podzielonych na 7 rozdziałów. Jako szeregowy Tom Conlin przeżyjemy tak znane wydarzenia wojenne jak atak na Pearl Harbour, bitwę pod polem Hendersona czy bitwę o Tarawa Island. Tak samo jak w wersji podstawowej tak i tutaj gracze walczyć będą albo w pojedynkę albo razem z drużyną. Członkowie naszej drużyny będą mogli zdobywać doświadczenie i tym samym zyskiwać na celności, wytrzymałości czy szybkości poruszania się. Razem z dodatkiem otrzymamy oczywiście nowe bronie - miotacz ognia, karabin M1, czy Japoński karabin szturmowy Arisaka będą dla nas teraz standardem. Do ciekawych nowości należy zaliczyć możliwość wezwania wsparcia lotniczego lub artylerii oraz możliwość wydawania rozkazów żołnierzom posiadającym niższy stopień wojskowy od nas. Premiera 28 lutego 2004.

MOHAA: PACYFIC ASSAULT

NEVEREND
W świecie NEVEREND pełnym rycerzy, herosów i pięknych księżniczek wszystko toczyło się tak jak powinno, ludzie byli szczęśliwi, państwo nie prowadziło żadnych wojen a złota było w dostatku. Jednak wszystko co dobre kiedyś się kończy. Z magicznego więzienia uciekła "upadła-wróżka", o której istnieniu wiedział tylko król. Wróżka ta przy pomocy swojej mocy (ale mi się rymło :)) uwolniła wszystkich złodziei, bandytów i morderców i postanowiła zniszczyć całe królestwo. Jedyną osobą, która może zapobiec katastrofie jesteś ty (a jakże by inaczej:)) Twoim głównym celem będzie unicestwienie "wróżki" i przywrócenie spokoju w świecie NEVEREND jednak zanim to zrobisz będziesz musiał przemierzyć ogromny świat gry i rozwiązać niejedną zagadkę. Twórcy NEVEREND przede wszystkim chwalą swój engine graficzny (no nie dziwie im się - patrz screen) Silnik owej gry ma mieć możliwość renderowania ogromnego, szczegółowego świata przy użyciu minimalnej mocy procesora. Świat gry ma być w pełni interaktywny i zapełniony przez setki NPC, z których każdy będzie posiadać swój własny charakter. Fabuła gry będzie całkowicie nie-liniowa a możliwym ma być nawet doprowadzenie do upadku królestwa. Do tego wszystkiego należy dorzucić takie bajery jak możliwość tworzenia własnych zaklęć i uzbrojenia czy ATBS (active time battle system) umożliwiający dynamiczne przedstawienie wielkich bitew. Jak widać jest na co czekać a premiera gry już w na wiosnę 2004.

DALSZE LOSY HALF-LIFE 2
Źródło: gry.wp.pl
Wiadomość z ostatniej chwili: Serwis DriverHeaven przeprowadził wywiad z Gabem Newellem z firmy Valve, dotyczący dalszych losów gry HALF-LIFE 2. Okazuje się, że chłopaki przełknęli już wyciek kodu i aktualnie pracują nad dopieszczeniem programu, ten zaś zapowiada się rewelacyjnie. Link do wywiadu macie tutaj: http://www.driverheaven.net/dhinterviews/gabenewell/


02     Poprzednia strona Spis treści Nastepna strona     WYŁOWIONE Z SIECI: Gry