33     Poprzednia strona Spis treści Nastepna strona     : Głos ludu



Wacław " DRIZIT " Beck


W tej odsłonie Głosu Ludu zamieściłem teksty dotyczące błędów (tych prawdziwych i wyimaginowanych), które znależliście w SS-NG # 14. Trochę się tego nazbierało, cieszę się bo dzięki temu możemu rozpocząć konfrontację między nami a Wami :] Show time!

Piszcie! [email protected]



@ Witam,
Pisze w sprawie tych artykułów o CS i CS 1.6.

"Broń ma bardzo małą siłę ognia"
- nie jest to prawda, USP jest dobrą bronią, chętnie używaną przez CT i napewno nie jest to "wolna" bron.

EMILL:
>> Kwestia wyczucia, szybkości naciskania FIRE, itp. - poza tym z tego co sam zauważyłem, a na serwerach grywałem w wersje 1.5 dość często. to bardziej popularny wśród CT jest M4A1, USP bywa kupowane przy ograniczonych funduszach


"pod tym względem jedynie Glock 18 jest wolniejszy"
- glock wsród pistoli jest najbardziej szybkostrzelną bronią (mozecie sprawdzić - kwestia szybkości naciskania FIRE - tu jest fragment opisu Glocka kilka linijek niżej > "Jedyną i ostatnią jego zaletą jest szybkostrzelność".).

EMILL:
>> Miałem na myśli to, że Glock jest szybkostrzelny w trybie burst, nie w >> pojedyńczym ogniu. Jak sam napisałeś - kwestia szybkości naciskania FIRE i wyczucia, zawsze wolałem Desert'a


"dodatkowo można zakupić 150 zapasu"
- mp5 ma dodatko 120 nabojów.

EMILL:
>> no tak, to moja pomyłka, literówka (a właściwie cyfrówka)


"Strzelając z AWP możemy być pewni że trafiony z tej broni przeciwnik z pewnością zginie bez względu gdzie zostanie trafiony"
- po strzale w nogi przeciwnik przeżyje

EMILL:
>> To nie do końca tak - jeśli przeciwnik będzie się poruszał, to, nawet przy trafieniu w korpus nie musi zginąć - ale zostanie z max. 10 HP, natomiast jeśli będzie stał nieruchomo to zginie


"Nie ma już wady"
- strasznie duży rozrzut przy szybkim strzelaniu - zarówno broń u CT jak i T (SIG i Heckler&Koch)

EMILL:
>> Cytuje: "Nie ma już wady AWP, ponieważ przeładowanie następuje automatycznie." - nie chodziło mi więc o to, że nie ma WOGÓLE wad.

"kamper – delikwent przyczajony za skrzynią, czy innym trudno dostępnym miejscem, najczęściej wyposażony w AWP, i zdejmujący każdego, kto mu się tylko nawinie pod celownik; od snajpera odróżnia go to, że przez całą rundę siedzi w jednym miejscu, ani na moment nie zmienia lokacji, nawet wtedy, gdy zostaje ostatnim graczem ze swojej drużyny, przez co runda niepotrzebnie się rozciąga"
- kamper to ktoś taki, kto zamiast wykonać zadanie (podlozyc bombe, odbić zakładników) zostaje na respie i czeka na fragi...

EMILL:
>> Obaj mamy częściowo rację, nie możesz zatem negować tego co powiedziałem, bo to tak, >> jakbym ja mówił, że sarna to brązowe zwierzę, mieszkające w lesie, a Ty, że nieprawda, >> bo żywi się trawą i ma 4 nogi


No na temat tego artykułu o CS to tyle - weźcie kogoś kto często gra na serwach, dużo więcej napisze i nie narobi takich buraków.

EMILL:
>> Nie jestem może hardcore'owym graczem, który każdą mapę zna na pamięć, a po wprowadzeniu wersji 1.6 znacznie osłabło moje zainteresowanie CS'em, ale grałem sporo, zarówno na polskich jak i zagranicznych serwerach, myślę, że kilka spraw wyjaśniłem.


@ Co do 1.6 - zapomniano napisac sporo rzeczy - jak zmieniony recoil (rozrzut broni), siłę broni (HE jest dużo mocniejszy, poza tym w 1.6 dużo łatwiej zabić) oraz generalnie uproszczono grę - chciano chyba zmniejszyć rożnicę między dobrymi a słabymi graczami (taka zmiana recoila - jest zupełnie inny niż w 1.5 - tam trzeba było się nauczyć, jak go opanować np. z AK - tutaj strzelając na oślep bardzo często można "załozyć heda". Sporo osób odchodzi od CS własnie przez wersje 1.6). Podobno są próby postawienia własnych serwerów (coś takiego jak WON - ponieważ to Valve umożliwia gre w 1.5 i wkrótce wyłączy serwery umożliwiające grę w tą wersję) i wtedy 1.5 znowu będzie górą (słyszalem też, ze chciano przywrócić 1.3 - czy to prawda - nie wiem.

No i wymagania 1.6 - "Żeby pograć w spokoju w wysokiej rozdzielczości (1024 x 768) potrzeba teraz min. 1 Ghz proca, 256 RAM i karty 32 Mb" - przy 1024x768 na takim sprzęcie byłoby koło 40-50 fps. Dużo mocniejsze komputery z GF4 Ti czy Radeonami czasem mają problemy z dobiciem do 100fps. (ja na moim 800mhz+256mb+64MB na grafie mam 30-50fps).

P.S.
Moglibyście zrobić dział o Unreal Tournament - to nadal popularna gra i sporo ludzi w to gra.

Pozdrawiam
hajperGT

Kyuba:
Starałem się napisać o tych najistotniejszych zmianach a nie o "drobnostkach", których większość ludzi i tak nie zauważa jak np. to że "celownik podczas strzelania zwiększa się o 2mm więcej niż kiedyś" - zwróc uwagę na to, że jest to recenzja a nie dokładna analiza wersji 1.6 - pomniejsze zmiany dostrzega się już podczas samodzielnego grania, a ja miałem za zadanie zapoznać czytelników z nowym produktem i sądzę że wyszło mi to całkiem nieźle.
A co do wymagań, to nie bardzo wiem o co Ci chodzi - czy 40-50 fpsów to mało? Przecież ludzkie oko nie widzi róznicy w wartościach przekraczających 30 klatek na sekundę i uznaje to za "płynny" obraz, także 50 fps'ów to ilość w zupełności wystarczająca... w każdym bądź razie, dziękuje za (pierwsze) słowa krytyki skierowane ku mojej skromnej osobie i mam nadzieję że będzie ich więcej, w końcu czytanie "wazelinek" też się kiedyś nudzi :) emill


@W waszym ostatnim numerze Gonzo potraktowal o ostatnim wycieku kodu gry HL2. Chcialbym mu sie zasmiac nie tylko za to ze jest bardzo naiwny ale takze za to ze zmiescil caly temat w kilku linijkach. Kazdy glupi ktory chociaz troche jest obyty w temacie wiedziec bedzie ze Valve po prostu ma problem z ukonczeniem danego tytulu lub ma problemy z zaczeciem. Wasz "geniusz" nie uslyszal chyba ze Valve ledwo zaczelo ta gre i tak jak by mozna dac przyklad co do tego ze wszystko co widzielismy na targach E3 bylo jedna wielka bajka, gdyz nie pokazane w grze sceny byly to skrypty i niepokonczone lokacje. Tak wiec prosil bym o zwrocenie waszemu recenzentowi uwagi, bo sadze ze mogl by dany temat objac troche szerzej i zanim napisal go pomyslec. Ostatnio wiele firm sie przekonal ze najlepsza reklama jest anty-reklama.

-- Z poważaniem Melvin.FoX

Po kolei. Długość tekstu jest celowym zabiegiem. Nie chciałem powtarzać banałów, a poza tym nie lubię "lać wody". Artykuł jest, w moim mniemaniu, treściwy i nie przynudza. Co do rzeczonego "obycia w temacie" to opierałem się na OFICJALNYCH informacjach, a nie na jakichś plotkach czy przemyśleniach. Valve wyraziło swoje zdanie i nawet jeśli kłamało, to jako redaktor nie mam prawa opierać się na takich pomówieniach. Żeby wiedzieć, jak jest naprawdę musiałbym być chyba Gabe`em Nwell`em, bo to on zna prawdziwe fakty, nie Anonymous. Wiedz, że na tym świecie jeszcze nie wszyscy kłamią (choć niedaleko do tego). Aha, za geniusza nigdy się uważałem. Tak na marginesie to dzięki za słowa krytyki! Pozdrawiam!

KRÓTKA BAJKA O NIEZROZUMIENIU :]

@Recenzja Call of Duty to kolejna parodia waszego pisma. Chlopak opisuje przezycia zdobyte podczas gry w demo. Ja przeszedlem juz prawie pelna wersje a chlopak sie zachwyce 5 minutowym demkiem. Wybacz ale naprawde kpicie sobie z czytelnikow w zywe oczy...

Obawiam się że twój list jest parodią :P.
Text Call of Duty to ZAPOWIEDŹ (nie recenzja), oficjalna data wydania PL to: 28 listopad 2003.
Proponuję na przyszłość dokładniej czytać teksty i nie oskarzać innych pochopnie.
"Wybacz, ale naprawdę kpicie sobie z czytelników w żywe oczy..."
Wybaczam, mam nadzieję że już więcej kpić nie będziesz. :P


Człowieku twoja osoba to parodia lol, qrde wsadziliście jakiegoś lola zagrał w demko i zrobił recenzje całej gry, więc wiesz. A co do daty wydania to w USA miała ona miejsce 4 dni temu, więc co za problem zassać? o_0 Przeczytalem wszystkie jego teksty i nadal sądzę że to parodia a z tekstu:
> "Wybacz ale naprawde kpicie sobie z czytelnikow w zywe oczy..."
> Wybaczam, mam nadzieję że już więcej kpić nie będziesz.
Mam nie złe jazdy, bo nie wiem o co ci chodzi?

Z tego co piszesz, wychodzi na to, że opisujesz jakaś recenzję CALL OF DUTY z SS-NG 14! Cała sprawa polega na tym, że w 14 numerze SS-NG (ani w żadnym innym) NIE BYLO jeszcze recenzji tej gry. Rozumiesz już??? :] Była tylko relacja z E3 i ZAPOWIEDŹ. Kumasz bo juz nie wiem jak tłumaczyć :D
4 dni temu to zin już był wydany, a tekst musiał chyba być wcześniej napisany, nie? :] Nie mówiąc już o tym, że opisujemy wersje dostępne na polskim rynku. Mam nadzieje, że już rozumiesz.


Rozumiem sam w takim e-zinie pisałem :/. Nie chciałem cię wqrwić, ani oczerniać, ale pamiętam stare czasy SS :/. To była gazetka, pełen wypas i redakcja też powinna pisać porządne recki, czy tam zapowiedzi, i długie! :o Ale ogólnie cały e-zin jest pełen wypas, imo tak dalej :]

Bądź tu mądry i pisz Głos Ludu :] Ja wymiękam.


33     Poprzednia strona Spis treści Nastepna strona     : Głos ludu