55     Poprzednia strona Spis tre¶ci Nastepna strona     : N¦GK


N¦GK

Wacław " Drizit " Beck


Gdy usłyszeli¶my o problemach ¦GK postanowili¶my to zbadać z bardzooo bliska (wywiad SS-NG #12 i #13). Potem zaprezentowali¶my Wam jeszcze kilka rozważań na temat owej gazety. Teraz najwyższy czas zakończyć nasz± przygodę z ¦GK na łamach SS-NG. Niech doskonał± puent± będzie recenzja N¦GK.



N¦GK to, jak głosz± u Ľródła, nie tylko ¦GK z dopisan± mało istotn± literk± „N”. To ponoć poł±czenie cech ¦GK, SS, TS i Gamblera - czyli ¶mietanki polskich pism komputerowych. Ile to ma wspólnego z prawd±? Spróbuję na to odpowiedzieć.

NA POCZˇTEK... MAŁE PORÓWNANIE



KRÓTKA CHARAKTERYSTYKA
Po powyższym porównaniu doskonale widać, że N¦GK znacznie poszerzył swoj± ofertę działów tematycznych. Takie działy jak RETRO, KLUBY czy GRY KTÓRE ZMIENIŁY ¦WIAT a także PUBLICYSTYKA i WASZE STRONY s± wyraĽnie ukłonem w stronę dojrzalszego gracza, nie tylko pragn±cego powrócić w ¶wiat swoich dawnych lat, ale także chc±cego podzielić się swoimi spostrzeżeniami z innymi czytelnikami. Faktem jest, że w N¦GK znajduj± się działy, które na my¶l przywodz± nam ich odpowiedniki z wyżej wymienionych pism. Szczególnie można do nich zaliczyć wyżej już wymienione KLUBY.
Oprawa graficzna całego HYDE PARK’u jest bardzo ascetyczna, a wydrukowanie jego na żółtym papierze tylko i wył±cznie w barwach szarych jednoznacznie kojarzy mi się z dawno już zapomnianymi, czasami pism lat 90’tych. Żółte Strony i ich oldshool’owy klimat szczególnie przypadły mi do gustu - cieszę się, że nareszcie pojawiła się taka pozycja na rynku, nie powielaj±ca kolorowych schematów z reszty pisemek dla dzieci. In plus N¦GK przemawia jeszcze zupełnie nowy layout. Nie jest on, co prawda szczytem kunsztu graficznego, ale jest prosty, miły i przejrzysty i pasuje do gazety o niebo lepiej niż poprzedni.

JEST RÓŻOWO? ZATEM ZACZNIJMY SIĘ CZEPIAĆ
Kilka rzeczy mi jednak nie pasuje. Zacznijmy od wnętrza gazety. Niew±tpliwie tak± rzecz± jest dział (nie wiem czy stały czy jednorazowy) GOŁYM OKIEM, w którym na różowych stronach przedstawione s± sylwetki „laseczek” z gier. Jak na mój gust to ani kolorystyka, ani tematyka nie nadaj± się do pisma o takim targecie - mnie to odrzuciło, szczególnie, że niedawno mogli¶my co¶ takiego zobaczyć w innym pi¶mie o grach. Następny dział, który według mnie jest tylko zmarnowaniem stron to MIGAWKA w WIE¦CIACH. Mimo woli kojarzy mi się on z TAPETˇ w Nowym TS, za któr± nie przepadałem. Jeżeli za¶ chodzi o zewnętrzn± stronę to sprawiła mi największy zawód. Zarówno logo pisma - zwykłe, białe, i jak dla mnie kiepskie (no, ale kwestia gustu) jak i okładka - w ogóle niewyróżniaj±ca się spo¶ród tłumu i po prostu brzydka, s± daleko w tyle za ich odpowiednikami ze starego ¦GK - szkoda.

ZAKOŃCZENIE INACZEJ
Nie będzie podsumowania, ponieważ uznałem, że każdy z Was, powinien sprawdzić na własnej skórze, co stworzył team z Bydgoszczy i odpowiedzieć sobie na proste, ale zasadnicze pytanie. Czy N¦GK jest tym, czego oczekiwałe¶ czy może wręcz przeciwnie? Prywatnie życzę im powodzenia i mam nadzieję, że będzie nam kiedy¶ dane poczytać, co najmniej 50 numer N¦GK.


55     Poprzednia strona Spis tre¶ci Nastepna strona     : N¦GK